Moje konto

Większa strefa płatnego parkowania w Krakowie [mapa]

  • 2013-11-18, Aktualizacja: 2013-11-18 10:28
Większa strefa płatnego parkowania w Krakowie

(© krakow.pl)

Od lutego 2014 kierowcy zapłacą za postój w nowych miejscach. Radni poszerzyli strefę płatnego parkowania.

Od 1 lutego przyszłego roku, parkując na terenie Starego Podgórza, całych Grzegórzek wraz z osiedlem Oficerskim, Krowodrzy i części Zwierzyńca trzeba będzie zapłacić. Obecnie strefa płatnego parkowania obejmuje Stare Miasto, Kazimierz i część Grzegorzek.

Za postój wszędzie będzie obowiązywała ta sama stawka - za pierwszą godzinę zapłacimy 3 zł, za drugą - 3,5 zł, za trzecią - 4,1 zł, a za każdą kolejną - 3 zł. Radni zrezygnowali tym samym z tak zwanych stref buforowych na obrzeżach ścisłego centrum, gdzie stawka za godzinę postoju miała być tańsza.

Zobacz także: Kraków dyskryminował właścicieli aut i źle przyznawał abonamenty postojowe


Ten pomysł radnych nie podob się prezydentowi Jackowi Majchrowskiemu. - Jestem za poszerzeniem strefy, jednak mam dwie poważne wątpliwości do przegłosowanych poprawek radnych. Po pierwsze uważam, że wprowadzenie zasady, że mieszkańcy terenów, które teraz zostały objęty strefą będą mogli parkować jedynie na czterech najbliższych swojemu miejscu zamieszkania ulicach, kiedy to mieszkańcy "starej strefy" nie mają takiego ograniczenia, jest niesprawiedliwe i nierówno traktuje mieszkańców. Druga kwestia to cena. Nie zmienię zdania, że opłaty pobierane w strefach buforowych powinny być niższe niż w ścisłym centrum. Zaparkowanie na Zwierzynieckiej to nie to samo co parkowanie w rejonie Mogilskiej czy al. Pokoju - skomentował prezydent miasta.

Zobacz także: ROZKŁAD JAZDY MPK KRAKÓW: TRAMWAJE I AUTOBUSY [KOMUNIKACJA MIEJSKA]


Mieszkańcy obszarów, o które poszerzono strefę płatnego parkowania mają prawo do zakupu preferencyjnych abonamentów postojowych. Na jeden adres przysługują dwa abonamenty po 10 zł miesięcznie i jeden kosztujący 100 zł miesięcznie. Każdy następny wykupiony abonament będzie kosztował 250 zł.



Granice Strefy P1 wyznaczają:

Od Mostu Dębnickiego, wzdłuż Al. Z. Krasińskiego, wzdłuż Al. Z. Krasińskiego (numery nieparzyste), wzdłuż Al. A. Mickiewicza (numery nieparzyste), wzdłuż Al. J. Słowackiego (numery nieparzyste), do ulicy Pawiej, wzdłuż ulicy Pawiej do ulicy Św. Rafała Kalinowskiego, wzdłuż ulicy Św. Rafała Kalinowskiego do linii kolejowej, wzdłuż linii kolejowej do ulicy Dietla, wzdłuż ulicy Dietla

(po stronie numerów parzystych) do Mostu Grunwaldzkiego, wzdłuż Bulwaru Czerwińskiego do Mostu Dębnickiego.

 

Granice Strefy P2 wyznaczają:

Od Mostu Grunwaldzkiego, wzdłuż ulicy J. Dietla (po stronie numerów nieparzystych) do linii kolejowej, wzdłuż linii kolejowej do rzeki Wisły, wzdłuż Bulwaru Kurlandzkiego do Bulwaru Inflanckiego, wzdłuż Bulwaru Inflanckiego do Mostu Grunwaldzkiego.

 

Granice Strefy P3 wyznaczają:

Od Ronda Mogilskiego, wzdłuż ulicy Lubicz (z włączeniem w całości niniejszej ulicy) do linii kolejowej, wzdłuż linii kolejowej do ul. Wita Stwosza, wzdłuż ul. Wita Stwosza do ul. Aleksandra Lubomirskiego, wzdłuż ul. Aleksandra Lubomirskiego do Ronda Mogilskiego.

 

Granice Strefy P4 wyznaczają:

Od Mostu Kotlarskiego wzdłuż rzeki Wisły do linii Kolejowej, wzdłuż linii kolejowej do ulicy Lubicz, wzdłuż ulicy Lubicz (z wyłączeniem niniejszej ulicy) do Ronda Mogilskiego, od Ronda Mogilskiego wzdłuż Al. Powstania Warszawskiego (z wyłączeniem niniejszej ulicy), wzdłuż ulicy Kotlarskiej do Mostu Kotlarskiego.

 

Granice Strefy P5 wyznaczają:

Od Mostu Grunwaldzkiego do Ronda Grunwaldzkiego, wzdłuż ulicy M. Konopnickiej do Al. Powstańców Śląskich, wzdłuż Al. Powstańców Śląskich do linii kolejowej, wzdłuż linii kolejowej do rzeki Wisły, wzdłuż Bulwaru Wołyńskiego do Mostu Grunwaldzkiego.

 

Granice podstrefy P6 I wyznaczają:

Od ulicy A. Lubomirskiego wzdłuż ulicy Rakowickiej do ulicy Olszańskiej, wzdłuż ulicy Olszańskiej do Al. Pułk. W. Beliny Prażmowskiego, wzdłuż Al. Płk. W. Beliny Prażmowskiego do ulicy Grochowskiej, wzdłuż ulicy Grochowskiej do ulicy W. „Wilka Wyrwińskiego", wzdłuż ulicy W. „Wilka Wyrwińskiego" do ulicy J. Supniewskiego, wzdłuż ulicy J. Supniewskiego do ulicy Rymarskiej, wzdłuż ulicy Rymarskiej do ulicy Mogilskiej, wzdłuż ulicy Mogilskiej (po stronie numerów parzystych) do Ronda Mogilskiego, od Ronda Mogilskiego wzdłuż ulicy A. Lubomirskiego do ulicy Rakowickiej.

 

Granice podstrefy P6 II wyznaczają:

Od Ronda Mogilskiego wzdłuż ulicy Mogilskiej (po stronie numerów nieparzystych) do ulicy F. Nullo, wzdłuż ulicy F. Nullo do ulicy S. Bobrowskiego, wzdłuż S. Bobrowskiego do ulicy Grzegórzeckiej, wzdłuż ulicy Grzegórzeckiej do Al. Powstania Warszawskiego (z włączeniem w całości niniejszej ulicy), wzdłuż Al. Powstania Warszawskiego do Ronda Mogilskiego.

 

Granice podstrefy P6 III wyznaczają:

Od Mostu Dębnickiego wzdłuż Bulwaru Rodła do ulicy Kasztelańskiej, wzdłuż ul. Kasztelańskiej do Al. Marszałka F. Focha, wzdłuż Al. Marszałka F. Focha do Al. 3 Maja, wzdłuż Al. 3 Maja (z wyłączeniem tejże ulicy) do wschodniej granicy Parku Jordana, wzdłuż wschodniej granicy Parku Jordana do ulicy W. Reymonta, wzdłuż ulicy W. Reymonta do Al. A. Mickiewicza, wzdłuż Al. A. Mickiewicza (numery parzyste) po stronie numerów parzystych, wzdłuż Al. Z. Krasińskiego (numery parzyste) do Mostu Dębnickiego.

 

Granice podstrefy P6 IV wyznaczają:

Od Al. A. Mickiewicza wzdłuż ulicy Czarnowiejskiej do Al. Kijowskiej, wzdłuż Al. Kijowskiej do ulicy Królewskiej, wzdłuż ulicy Królewskiej (po stronie numerów parzystych) do Al. A. Mickiewicza, wzdłuż Al. A. Mickiewicza (numery parzyste) do ulicy Czarnowiejskiej.

 

Granice podstrefy P6 V wyznaczają:

Od Al. J. Słowackiego wzdłuż ulicy Królewskiej (po stronie numerów nieparzystych) do ulicy Nowowiejskiej, wzdłuż ulicy Nowowiejskiej do ulicy Racławickiej, wzdłuż ulicy Racławickiej do ulicy Wrocławskiej, wzdłuż ulicy Wrocławskiej do ulicy Prądnickiej, wzdłuż ulicy Prądnickiej do linii kolejowej, wzdłuż linii kolejowej do ulicy Kamiennej, wzdłuż ulicy Kamiennej do Al. J. Słowackiego, wzdłuż Al. J. Słowackiego (numery parzyste) do ulicy Królewskiej.

 

Komentarze (21)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez POLSKAPRESSE Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Iszkut (gość)

Ktoś musi zapłacić. Obserwując wcześniej utworzone strefy parkowania można
zauważyć że sytuacja się nie zmieniła. Jak był problem
z parkowaniem tak jest dalej. Wniosek prosty, chodzi o pieniądze.
Wydawało by się że mieszkając w strefie i płacąc za parkowanie to
miejsce na to będę miał. Niestety problem z postawieniem auta jest
dalej. Więc za co płacimy. Czyli znowu wniosek że chodzi o
pieniądze.
Zrozumiałe jest to, że miasto się rozbudowuje. Mamy ładne mosty
i wiadukty. Rozwiązania komunikacyjne. A to kosztuje, oczywiście też
nas. Tylko nie bierze się pod uwagę że „Pan Kowalski czy
Kwiatkowski” przyjeżdżając do pracy spoza Krakowa korzysta
znacznie częściej z tych rozwiązań niż niejeden „Krakus” a kosztów
tego nie ponosi. Te 10 zł miesięcznie to nie jest dużo, nawet dla mnie bezrobotnego, ale człowiek lubi wiedzieć za co płaci, a tu raczej nie
wiadomo.
Pozdrawiam tych wszystkich na górze, którzy o tym decydują.
Iszkut

wkur***ny (gość)

KRAKOWIANIN. po co tak kombinowac wystarczy powiesic tabliczke z napisem ''STREFA PARKOWANIA"przy wjezdzie do miasta i tyle
jakie to proste i po h*j radni
PS kolejny ukryty podatek
''jezeli ktokolwiek zwiekszy lub wprowadzi nowy podatek osobiscie go zwolnie''DONALD T.

miki (gość)

mieszkańcy ale i przyjezdni. Jeszcze kilka lat temu uważałem Kraków za miasto szczególnie przyjazne studentom, turystom oraz przyjezdnym w różnych celach. Jednocześnie patrząc jak z roku na rok coraz bardziej się to zmienia. W centrum o ograniczonych możliwościach logiczne były takie obostrzenia dotyczące parkowania i w tygodniu było tam dużo wolnych miejsc głównie ze względu na wysokie koszty parkowania. Tak się tylko zastanawiam jak będę teraz odwiedzał znajomych w strefach 5 i 6, kiedy dzienny koszt parkowania wyniesie kilkadziesiąt złotych. Istotnym jest czy zostaną utrzymane darmowe weekendy, bo to także uderza we wszelkie hostele i inne miejsca noclegowe posiadające ograniczona ilość miejsc parkingowych, lub nie posiadające ich wcale. Wtedy parkowanie zbliży się niebezpiecznie do cen noclegów. Ogólnie wydaje mi się że rozrzutność a jednocześnie pazerność władz przynoszą odwrotny skutek,a co gorsza liczą już pieniądze których nie mają. Zmieniło się centrum Krakowa (tam podobno rządzi tylko wolny rynek ;-)) nie jestem pewien tylko czy na korzyść w porównaniu z tym co można było znaleźć jeszcze kilka lat temu. Ilość sklepów monopolowych za Starym Podgórzu była absurdalna w pewnym momencie i na niektórych uliczkach było ich co najmniej kilka. Kawiarnie zaczęły się przenosić a zastępowano są coraz częściej sklepami z tandetą. Nie zazdroszczę mieszkańcom tym, że z roku na rok coraz bardziej władze dokręcają im śrubę przyznając się jednocześnie do własnej rozrzutności.Trudno mi inaczej o tym myśleć jak o pazerności.

Pokaż wszystkie (21)

Witryna korzysta z plików cookies oraz informacji zapisywanych i odczytywanych z localStorage, aby dopasować interesujące treści oraz reklamy. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień przeglądarki, w szczególności w zakresie cookies, oznacza, że pliki będą umieszczane na urządzeniu końcowym. Możesz zmienić ustawienia przechowywania i dostępu do cookies i localStorage używając ustawień przeglądarki lub używanego urządzenia. Szczegóły w Polityce Prywatności.

Zamknij